Måndagen 23:e Juni 2008

Tjenixen! (en av de töntigaste hälsningarna jag vet, men kör till!)
    Nu är jobbhelgen över och det var så skönt att få vara ledig idag. Visserligen var det hur kul som arbeta med det sköna gänget som vi var i helgen. Det var kul att få jobba med jämnåriga för en gångs skull. På lördagkvällen när det inte fanns något jobb kvar att göra så satt vi ute på balkongen och sjöng och spelade gitarr. Visade sig att killen som jag jobbar med har varit med i idol i år, så vi hade lite saker gemensamt då jag var med första säsongen. Jag gick vidare en gång och tack och lov för det. Han gick också vidare en gång, men till skillnad från mig så ska han söka igen. Ska bli kul att se om han är med på tv när det börjar.
  Idag har jag varit urtrött. Sömnbristen och jobbandet i helgen har helt enkelt slagit tillbaka på mig. Som tur var får jag sovmorgon imorrn då jag börjar jobba först klockan 13. Lite drygt att jobba kvällen, men det får väl gå. Det känns som att hela dagen försvinner på något vis. Jag får mer gjort hemma och hinner umgås mer med folk om jag jobbar dagen. Så är det.
   Trots slöheten så hände jag med HJ till Ikea. Jag köpte inget eftersom jag är nästintill pank, men hon fick lite smått och gott. Men åååh, så sugen jag blir på att ha ett eget hus när jag går in i inredningsaffärer. Det riktigt kliar i fingrarna på mig. Jag bad HJ köpa ett hus till mig och det gick hon med på. Jag har dock en känsla av att det inte riktigt var sant. Eller vad tror ni?
   När jag kom hem lagade jag lite pyttipanna gjort på potatis, morötter, sojakorv, gul lök och ketchup. Det blev helt ok. Sen gjorde jag något som var gott för själen; jag rensade ur en av mina garderober. Jag har slängt bort en hel del, men även skänkt till Frälsis/Myrorna. Jag brukar vanligtvis donera till kusin SA, men jag har en känsla av att hon har fullt sjå att använda de kläderna hon fick förra gången. Personligen har jag rätt svårt för att ta emot kläder som andra har haft, men idag gjorde jag mig av med något som min f.d. "svärmor" gav mig för 4-5  år sedan. Det var ett par beiga byxor med vita blommor på. De är riktigt fula, men ack så charmiga! Jag brukade ha dem jämt ett tag, som hemmabyxor alltså.. men nu har de en tendens att bli bortglömda, så jag slängde dem. Jag lovar er att jag tänkte lääänge innan  jag stoppade dem i skräppåsen. Jag skulle förstås ha tagit en bild på dem, men så långt tänkte jag ju inte. De finns ju med på film i alla fall, haha! Den historien tar vi en annan gång. Jag tog i alla fall en bild på min garderob, för att påminna mig själv om hur skönt det är med ordning och reda.


Nu ska jag kika komediserier på tv, sen blir det sova. Imorrn kanske jag får se en snygging om det finns tid över innan jobbet. Hoppas kan man ju. Annars ses vi ju på torsdag!

Ha det gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0