God morgon...

.. höll jag på att skriva och så gjorde jag visst det också. Min hjärna är helt flum för tillfället. Anledning: stress och för mycket kaffe. Jag tror att det är det som är fallet iaf. Jag tror att det är anledning till varför jag är helt skakis också.
Jag fattar inte att klockan redan är 16.30 och det inte känns som att jag har pluggat ett dugg. Fast det har jag. Kanske inte så mycket som jag borde (som vanligt), men en hel del iaf. Min motivation är inte på topp nu, eftersom min hjärna envisas med att tänka att jag inte kommer klara det här. Jag har redan börjat tänka på hur jag ska planera plugget inför omtentan, så att jag ska hinna med allt som jag borde/vill göra. Jag har helt fel inställning helt enkelt. Vem hjälper mig att byta inställning, för att jag är inte säker på att jag kan göra det själv?
Nu har jag inte pluggat på en halvtimme eller så. Visst, man ska ju ta raster men det har jag gjort tillräckligt. Nu väntar jag på att det ska fixas mat (är hemma hos pappa och där är det service minsann) och efter det ska jag nog ta en promenad. Jag ska försöka att BARA tänka på människor som har byggt civilisationer, för det är det som tentan handlar om. Jag hoppas att jag inte blir fascinerad av den fina naturen bara, för det är lätt hänt den här tiden på året. "Åh vilket fiint träääd"

Kommentarer
Postat av: sophie

Lycka till gumman!

Och det är fint att njuta av naturen, särskilt där du bor :) Kanske försvinner stress-känslan lite da?

Manga lycka till-kramar

2008-09-17 @ 20:45:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0