Hej barn!

Så börjar helgen lida mot sitt slut, fast det absolut inte känns som att det borde vara så. Det känns som att jag borde ha varit "kompledig" imorrn med tanke på att vi hade tenta igår. Så är icke fallet. Det är hårt att vara student, fast det beror ju helt på hur mycket tid och energi som läggs ner på det.
  Tentan ja, den kändes inte allt för lyckad. Jag tror starkt att det kommer att bli omtenta för min del. Någon gång ska väl det hända också antar jag. Tentan var delad i tre delar och vi fick välja ett visst antal frågor från varje del. Det kändes inte bra från början eftersom att man skulle välja två av fyra frågor och det fanns bara en av dem som jag visste att jag hade något att skriva som grundade sig på "fakta" som jag faktiskt hade pluggat. Jag svarade dock på en fråga till, utan att egentligen ha en aning om vad jag pratade om. Frågan löd så här:
"The Zhou rulers of China adopted the political idea of rule by way of a mandate from heaven. Discuss this concept and its implementation. Did it succeed?"
   Jag svamlade något om att människorna hade större respekt för en kejsare med himmelskt mandat än för någon som inte hade det. Jadajada. Jag får nog inget poäng där inte. Well well!

   Anyway, nu har jag lämnat tentan bakom mig tills jag får reda på resultatet. Igår var jag på inflyttningsfest hos fina JE. Vi blev ett litet glatt gäng och det var en riktig trevlig kväll. Hon har fått det så fint! Det känns som att jag borde göra om här hemma snart! Iaf så bjöd hon på bål och så pratade vi och lyssnade musik. Så spelade vi självklart singstar också. Jag förlorade mer än hälften av gångerna, höhö.
  Efter ett tag blev det utgång på Nöjesfabriken. Riktigt rolig kväll med mycket,mycket, mycket dans! Just the way I like it! Tyvärr så är jag ju en riktig klant, så jag tappade min "jacklapp", alltså kvittot på att jag lämnat in min jacka i garedroben. Jag fick snällt vänta tills nästan alla människor hade hämtat ut sina jackor. Sedan fick jag skriva namn, telefonnr m.m. på ett papper ifall jag skulle vara en tjyv som ville sno någon annans jacka. Snällaingarna JE & VS väntade på mig, fast jag tjatade på dem att de skulle gå hem. Jag fick ju så klart dåligt samvete över att de skulle behöva vänta på mig. Jag har fina vänner, waha!

Idag har jag varit segis. Förmiddagen ägnades åt en halvbra film. En sån film som man inte skulle se på om man inte hade en segissöndag. Sedan gick jag och VS och handlade lite. Kändes som att jag fick blodsockerfall då jag inte hade ätit något mer än ett par knäckebröd på morgonen och när vi gick var klockan 15. Jag fick köpa mig en kexchoklad. Jag gillar när det finns en bra anledning till att äta godis, hihi.
   Nu på kvällen har jag varit hos kusin S. Hon är gravid i 33:e veckan nu. Det är coolt! Hon är cool! Ibland tänker jag henne som lillkusinen. Hon är dock inte liten. Hon är vuxen och mognare än många andra 18-åringar. Hon förtjänar all beundran och jag är stolt över henne. Verkar som hon har fått sig en riktig bra pojkvän också. Det gillas!

Sååå.. nu ska jag sova hade jag tänkt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0