Energiska 10-åringar och förvirrade flickor

Är i Enköping igen nu, hos min fina schnygging. Han är snorig, men helt ok. Som vanligt så turas vi om att spela på datorn, hihi. Nu ligger han och snosar under täcket dock. Treflich!
Resan hit igår var väldigt underhållande. Första sträckan så hamnade jag bredvid en energisk 10-årig kille. Han hade nyligen fyllt år och hade fått en bok med roliga historier som han satt och återberättade för mig. Fick höra roliga historier som jag visserligen hade hört förut.

K: Jag har en rolig historia, men jag vet inte om jag ska berätta den för den är äcklig. Eller, jag tycker att den är äcklig men du tycker nog inte det.
J: Hm, okej. Du berättar om du vill
K: Nää, jag vågar inte.
J: Då struntar vi i det
K: Nä men jag måste. Okej, det var en svensk och en norsk som satt på ett kafé. Svensken åt bröd med smör och då sa norsken: 'Vet du vad vi i Norge gör med allt bajs?' Det var inte det här jag menade var äckligt.
J:Ok
K:Då sa svensken att han inte visste det. "Vi tar det och blandar det med smör, så att det blir bröd och så skickar vi det till Sverige. Vet du hur vi gör smör?" Då sa svensken nej och norsken sa: 'Vi blandar sopor och har i lite smak och så skickar vi det till Sverige' Men nu kan jag inte  berätta mer för det är så äckligt.
J: Okej, men det behöver du inte då.
K: Jooo, men jag måste ju.
J: Berätta om du vill
K: Nää, men jag kan inte.
J: Du slipper
K: Nämen.. okej då! Då sa svensken: 'Vet du hur vi gör tuggummi? Vi gör det av kondomer och skickar det till Norge' Uuusch, vad pinsamt.

Haha, riktigt rolig kille. Historien var inte så kul som när han blev osäker på om han skulle berätta eller inte. Resten av resan pratade vi rövarspråk och jag kände verkligen att min humor ibland kan ligga på en 10-årings nivå.  To be lättroad is the shit!
   I Hallsberg skildes våra vägar åt. Fick åka själv sista biten och passade på att plugga. Väl framme i Enköping så började jag gå en bit, eftersom CH är lite sjukling och därför skulle möta mig halvvägs. Jag började gå, men efter ett tag blev jag osäker på om jag gått rätt väg. Jag kunde inte ringa, eftersom jag helt orutinerat hade glömt att ladda min mobil. Så stackars CH fick gå hela vägen till tågstationen. Om jag hade varit honom så hade jag nog varit lite irriterad på mig, men det var han inte.. goingen!
  Idag blir det phest för vår del. Inflyttningsfest hos CH's kompisar (förstås :) ) Kommer bli skoj tror jag.

Ha och ta det vackert!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0