Woho, vad skönt det är att vara vuxen :)

Ofta hör jag människor som säger att de önskar att de var barn igen. Jag har säkert sagt de orden någon gång jag också, men jag är inte säker på att jag verkligen önskar att jag var ett barn igen, även om jag gärna skulle vilja slippa några av de så kallade plikterna som en vuxen människa har. Eller egentligen så är det bara alla avgifter och att jag inte kan göra saker när jag vill som stör mig. Annars är jag rikitigt nöjd med att vara vuxen. Jag tycker om att ta ansvar och känna att jag gör saker som är nytta för mig själv och för andra. Jag tycker om att ha ett arbete där jag hjälper människor och jag tycker om att jag utbildar mig till något som ska hjälpa fler människor. Jag tycker om att jag har vuxit upp och lärt mig mer om vilka människor  som jag bör ha runt mig och vilka jag bör slopa. För hur jobbigt var det inte att vara liten och godtrogen och bli besviken mer än nödvändigt?

Varför skriver jag det här? Jo, för att jag tycker att det blir fler och fler människor (t.ex. föräldrar) som verkar tycka att det är viktigare att de får vara barn istället för ansvarsfulla vuxna. Jag känner själv att jag värderar ansvarsfull som ett tråkigt ord, men what the häck, det är det väl inte?Det blir vad man gör det till.  Barnasinnet är förstås viktigt att ha kvar det också. Det är ett viktigt "sinne" för det egna välmåendet och det är även viktigt för de eventuella barnen att se föräldrarna släppa loss, meeen det får inte gå för långt. För att dra det till det extrema; hur skulle det se ut om alla människor började sluta ta ansvar. The world wouldn't go around, så att säga. Väx upp, för fan :) Meeen, var gärna nostalgiska för det är gött!

Nu ska jag göra lite tråkiga, vuxna saker som att diska och tvätta.. men, jag får en känsla av tillfredsställelse när jag är klar.



 

Kommentarer
Postat av: mikkan

borde jag känna mig träffad om att du borde slopat mig när vi var små? :S

2008-08-06 @ 11:29:40
Postat av: Ella

Sv: Den låten var mycekt bra ja! jag kännde verkligen för att ställa mig upp och applådera när den var slut (och för nästan alla andra också)



Jag önskar jag var barn ganska ofta faktisk. Det var så...enkelt. Man kunde skratta, leka häst, inte behöva oroa sig för skolan, hoppa runt och inte behöva förstå allt hela tiden. Men allt har ju sina pros & cons, så jag är ganska nöjd med min ålder nu med. och det lär jag nog vara i framtiden också...

2008-08-23 @ 20:00:45
URL: http://ellabellaswe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0