Första december

God kväll sötnosar!

Jag är så fruktansvärt trött och det är ett resultat av dåligt med mat och dålig sömn.  Med det tempo jag håller så funkar det helt enkelt inte att hålla på med matersättningar. Dessutom så mår jag ju förstås bättre när jag får träna. Därför ska jag helt enkelt fortsätta så som jag har gjort tidigare, fast med lite hårdare träning. Jag tänker inte må dålig fram till nyår för att få plats i en klänning. Nej, då får det faktiskt vara.

I morse gjorde jag något som jag inte har gjort tidigare; jag lånade kurslitteratur på universitetsbiblioteket. Tyvärr var det en bok som jag inte hittade, fast det stod att den skulle vara inne. Det är säkert nån som har gömt den.. men tji fick den i så fall för jag har reserverat den.. muahaha. Sen åkte jag hem och tog det lugnt ett tag. Vid 12 åkte jag tillbaka till universitetet och mötte EH från Communities. Det var verkligen på tiden :D

13.15 började jag en ny kurs ”Ytterligheternas tidsålder”. Handlar alltså mest om 1900-tal. Idag hölls det föreläsning om WWI, och det är ju inte världens tydligaste område. Sedan är jag ganska ointresserad av krigshistoria. Hoppas verkligen jag får grepp på allt innan tentan.

Vid 16 for jag in till stan och hjälpte LB att dela ut flygblad om behandlingen av travhästar. Känns fint att man kan göra någonting iaf och hoppas att många tar till sig av informationen som står där. Jag ska förmodligen hjälpa till att dela ut recept med vegetarisk julmat också, jag är ju själv veggie så det gör jag mer än gärna.

Ikväll har jag städat lite, läst lite och nu kikar jag på Halal-tv medan tvättmaskinen går. Borde väl egentligen läsa mer, men min hjärna pallar inte det.

 

Ha det gott! Sov väl och ät ordentligt!


Kommentarer
Postat av: sophie

Vilken communitiesmänniska var det som du träffade?

2008-12-01 @ 21:48:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0