Julbak

OMG, OMG, OMG. Idag ska jag BAKA. Jag brukade tycka att jag var hyfsat duktig på att baka (= bättre på att baka än på att laga mat),  men när jag gjorde min misslyckade (mar)drömtårta blev jag avskräckt. Den ville inte fungera på något vis. Vi behöver dock fika tills julafton så jag tog på mig att jag ska baka. Jag har  försökt att välja recept som inte är allt för krångliga, så det är inte såå stor risk att jag misslyckas.

*Havrekakor med russin
* Nonstopkakor
* Kalasbitar
* Saffransmuffins

Jag ska dock inte baka allting idag, utan kanske bara en eller två sorter. Först ska vi inhandla ingredienser och det först efter att mina kläder är torra och efter att farmor och farfar varit här.




Kommentarer
Postat av: Emmelie

Vilken härlig mening du har som välkomnar en in till dig blogg: "Genom svårigheterna mot stjärnorna". Den tyckte jag mycket om!



Apropå Petra Mede som programledare så tror jag på henne. Jag tror att det kan bli jättebra, plus att jag inte tror att svt kommer att låta henne bli hysterisk eller spela över. Men vem vet, vi får väl se... Jag hoppas att det blir bra. Det behövdes en förändring i alla fall!

Hon är inte den första kvinnliga programledaren, nej - men hon är den första kvinnan som leder alltihopa, jag tror att när det förr varit kvinnor som lett tävlingen så har de delat på det hela. Om jag inte minns fel..!

2008-12-20 @ 15:59:28
URL: http://pingvinens.blogg.se/
Postat av: Liene

sv: jag förstår hur du tänker där. Jag borde också tänkt lite så, för jag har säkert fördomar. Men jag har verkligenn blviit av med så många som jag hade förut.



vad gott med bak:D jag ska snart baka.

2008-12-20 @ 16:51:37
URL: http://lienes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0