Lång dag

 Äntligen är jag hemma. Jag och CH gick upp vid 06.45 och båda var mycket trötta, särskilt jag tror jag. Anledningen var att jag skulle åka med tåget klockan 07.48. Jag packade ihop mina väskor lite bättre, gjorde mig i ordning och sen gick vi till stationen. Väl vid spåret så såg vi att tåget skulle bli lite försenat och efter några minuter till sa en röst att vi skulle få vänta ända tills klockan nio innan tåget kom. Det var något fel på loket, vilket de förstås inte kan hjälpa. Vi gick in på stationen och väntade och jag frågade hur jag skulle göra när jag kom  till Hallsberg, eftersom jag inte skulle hinna åka med det tåget som det var tänkt att jag skulle ta. Killen i informationen sa att det inte skulle vara några problem att åka med tåget som gick 12.15 istället med den biljetten som jag hade. Vi satte oss ner tills klockan blev lite innan nio och då gick vi ut till spåret igen. Fortfarande inget tåg, så vi förstod att jag skulle få vänta tills 09.48. Ch hade varit tapper och väntat med mig länge nog så han fick gå hem.
  Strax före 09.48 gick jag ut till spåret igen. Det fanns två spår där det stod att de skulle till Västerås, Göteborg m.m., alltså det jag skulle åka med. Det ena hade ordinarie avgångstid 09.48 och den andra var det som jag skulle åka med, alltså med ordinarie 07.48. Jag tänkte att det var bäst att ta det som jag skulle åkt med från början, så att det inte skulle bli några problem med biljetten eller så.Tåget med ordinarie tid 09.48 kom och jag stod kvar och väntade, ensam. Mitt tågs nya tid var 09.55, sen blev det 10.15 och efter ett tag 10.35. Någonstans mellan 10.15 och 10.35 vågade jag lämna spåret och gå in till stationen igen. Förutom killen stod det en man i luckan nu. Han ringde ett samtal och meddelade att tåget var i Grillby och snart skulle komma till spåret, vilket det faktiskt gjorde ungefär 10.45. Hann sa även att jag kunde ha bokat om biljetten, fast den inte var ombokningsbar, och åka med tåget som gick 9.48. Tänk om killen hade meddelat alla det, vad mycket lättare och smidigare det hade blivit. Jag var ganska säker på att jag inte skulle hinna med tåget i Hallsberg, men det var ju lika bra att försöka.
  Klockan hann bli över 12.15 när jag kom till Hallsberg. För en gångs skull hoppade jag att Karlstadtåget var försenat, men så var det inte alls. Jag fick gå in på stationen och fråga hur jag skulle göra nu. Det slutade med att jag fick åka taxi från Hallsberg till Karlstad, vilket inte var fel alls.. men jag hade ju hellre kommit hem i den tid som jag hade räknat med från början, vilket vill säga 11.30. Då skulle jag ha haft tid att gå på föreläsningen idag. Nu var jag framme i Karlstad 14.10, så det var bara att fixa något att käka och sen gå hem. Jag har alltså inte fått mycket uträttat idag. Borde ha pluggat på tåget, men först var jag så hungrig och irriterad och sen åkte jag ju taxi. Btw, så var det en rolig/trevlig tågchaufför. Kul med någon som var jämngammal och som hade liknande intressen som jag.
   Nu väntar jag på att OTH ska börja. Sen ska jag vandra bort till polisstationen och hämta min väska som kommit in där (tappade den för ett par veckor sen) och efter det borde jag gå till biblioteket och låna en biografi. Vet inte vilken, eftersom jag inte kan låna Malcolm X då den är en självbiografi och det var tydligen inte tillåtet.

Kommentarer
Postat av: Isabel

gud så irriterande!! vilken bra information de har, eller INTE!! Men bra att du kom hem iaf:)

2008-12-16 @ 22:25:55
URL: http://isabellindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0