Soooooft

Nu är jag inställd på julläge. Mycket av min vakna tid ägnar jag till att tänka på julklappsinköp, pepparkaksbak och de sista julkorten. De första skickade jag iväg igår, men under tiden så kom jag på att det var några fler som jag vill skicka till. Så får pyssla ihop ett par, tre stycken till på måndag.
   I onsdags hade jag en fin dag. På förmiddagen var jag och kusin och hälsade på kära gammelmormor på sjukhuset. Hon har tur som har en granne (på avdelningen alltså), som håller koll på henne. Efter besöket där gick jag runt i centrum ett tag och köpte de första (!) julklapparna och även en födelsedagspresent till LN. Hon fick en mixer av min mor, så av mig fick hon en bok med olika smoothies och juicer. Dessvärre kunde jag inte komma på den idén själv, men men.
På eftermiddagen var det dags för rep. Vi körde bara stämmorna och det verkar som de sitter, grejt! Efteråt var det dags att göra något som var alldeles för längesen jag gjorde; umgicks med MB. Vi satt och tjötade, drack te och kikade på "Bonde söker fru". Jag blev kvar där i nästan tre timmar och efter det skulle jag gå och möta min schnygging.
  Vi har tagit det lugnt. Jag har pluggat lite och så bara. Igår åkte vi till Säffle och gick på kalas hos LN. Det var mycket trevigt.
Idag kära ni ska vi baka pepparkakor. Det är en trevlig sysselsättning, om ni frågar mig. Egentligen skulle vi ha införskaffat lite mer roliga figurer, men det får väl gå an ändå.
 Nuu ska jag snart se på den svårmodige Lucas och de andra. CH verkade inte överlycklig över detta, men jag får väl muta med något.

Kommentarer
Postat av: The Cat

Neej, jag köpte den till mig själv, om du menar svensk maffia! =)

Men det är intressant läsning, allting är inte riktigt som man kanske trodde om dem..

2008-12-07 @ 13:28:40
URL: http://stunda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0