Jigs - Min jojo



När allt går snett på jobbet en dag
Och chefen är vresig och vrång
Han gormar och skäller på alla och allt
Ja, så är det varje gång
En del slåt gärna dövörat till
Men jag har ett bättre knep
Med hjälp av en liten finurlig manick
Som är fästat i ett rep

Ja, då plockar jag fram min jojo
Min jojo, min jojo
De tystnar och gapar och stirrar på mig
När jag visar dem mina tricks
Med en vanlig och enkel jojo
Min jojo, min jojo
Den snurrar, spinner, går upp och går ner, bara handleden gör ett knicks!

Ibland finns det en anledning att
Se oskyldig ut som ett barn
När jag kom hem från semestern i fjol
Blev jag fast i tullens garn
De såg på mig med misstänkt min
Jag tänkte att "nu är jag fast!"
Men de glömde bort både whiskey och gin
När jag visat några kast

Ja, då plocka' jag fram min jojo
Min jojo, min jojo
De tystnar och gapar och stirrar på mig
När jag visar dem mina tricks
Med en vanlig och enkel jojo
Min jojo, min jojo
Den snurrar, spinner, går upp och går ner, bara handleden gör ett knicks!

I lumpen gör man mången givakt
Man skjuter och lär sig att gå
Vad det ska va' bra för det frågar man sig
Ja, det tänke jag ofta på
En dag när vi var ute i fält, så fick jag väl mera en nog
Jag kasta' min bössa och ställde mig upp, mot befälet sött jag log

Och så plocka' jag fram min jojo
Min jojo, min jojo
De tystnar och gapar och stirrar på mig
När jag visar dem mina tricks
Med en vanlig och enkel jojo
Min jojo, min jojo
Den snurrar, spinner, går upp och går ner, bara handleden gör ett knicks!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0