Andas ut

  Tentan igår kändes bra. Frågorna var snälla och det kom ingenting om Sovjets eller Sveriges ekonomi, de två områden som jag var sämst på. Första frågan så fick man välja på att skriva om första eller andra världskrigets orsaker, förlopp och konsekvenser. Inte så lätt att få plats med allt man kan på tre sidor, men som en kurskamrat sa så hade man väl fortsatt att skriva hur länge som helst annars.
  När jag kom hem igår kollade jag på två filmer Sylvia och Pianot. Jag gillar filmer som handlar om en människas levnadsöden, helst verklighetsbaserade. Sylvia föll mig mest i smaken, Kanske för att jag inte orkade koncentrera mig så mycket på den andra filmen utan började kika på datorn istället. Ganska troligt va?
  Vid 19.30 gick jag och mötte VS och JE, så gick vi in till centrum. Där mötte vi MJ och kusin L. Det var dags att bowla! Det gick inte så illa för mig faktiskt. Jag kommer aldrig våga hoppas på någon topplacering, men jag kom inte sist någon gång iaf (vi hann spela en serie och påbörja den andra). Efteråt satte vi oss och tog oss något att dricka. Jag tog en Vanilla Sky, mest för att det var så längesen jag tog en drink. Vi diskuterade 90-tals och 2000-talets moden. Mycket roligt att få tänka tillbaka litegranna. Det är dock nu man känner sig gammal.
  MJ och L lämnade oss och vi andra gick för att ta oss en matbit. Sedan hem till Jenny för att spela ett spel som jag tror hette Maxi och Mini. Vi spelade en del Guitar Hero också. En mycket trevlig kväll var det och det är såå skönt att inte vara trött idag.
  Även om jag inte är trött så ska jag ta det lugnt. Just nu kikar jag lite på komediserier på tv:n. Lite då och då gör jag ett ryck och städar undan lite. Fick för mig att jag skulle tvätta lite också. Det är ju en sak som jag mår väldigt bra av: rena kläder, höhö. Jag borde öka tempot på städandet litegrann kanske. Får nämligen besök av tre fina damer ikväll om inget oväntat händer. Treflich!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0