Bloggen bråkar med mig

Försökte för några dagar sedan publicera ett inlägg med ett recept på en vegetarisk gryta som jag gjorde, men det ville sig helt enkelt inte. Ni får helt enkelt klara er utan det receptet, även om det faktiskt var gott. Eller, varför skulle det inte vara gott? Hm, jo kanske för att det var jag som gjorde den.
   Den här veckan har vi haft didaktikföreläsningar. Snark! Ja, det är klart att det är viktigt att veta vad, hur och varför man ska lära ut saker, men den här veckan har vi bara gått igenom massa teorier som kanske inte är så lätta att koppla till verkligheten. Det känns som att de lärarutbildare vi har haft inte har jobbat i skolan på hur länge som helst och sedan läser de vad som är modernt inom skolan och rapar sedan upp det som de har läst. Visst, det är inte alltid så, men det händer för ofta tycker jag.
  Snart är det iaf helg och det verkar som att den blir rolig. Jag har tre alternativ:
  • C kanske kommer hit
  • Hälsa på sol i Norrköping
  •  Gå ut med LB m.m.
   Det kan inte slå fel alltså. Jag skulle väldigt gärna åka till Norrköping, men det kanske kör ihop sig rätt mycket i så fall. Jag ska nämligen åka till Säffle på söndagen, eftersom jag har VFU i Åmål fr.o.m måndag och fram till vecka 10. Det skulle betyda att jag skulle behöva släpa med mig en jättestor väska till Norrköping, eftersom det skulle bli alldeles för omständigt att åka först till Karlstad, packa och sedan åka till Säffle. Dessutom har jag ganska ont om pengar. Ja ja, inget är bestämt än så vi får se. Får vara lite spontan så där.

(MEN NU PUBLICERADES VISST MIN VEGOGRYTA! )

Kommentarer
Postat av: Linnea

Tyvärr så gick vi ju aldrig ut... men vi får fler chanser hoppas jag. Du vet womanmincer...

2009-01-18 @ 21:42:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0