Jul, mellandagar, nyår m.m.

Eftersom jag har varit så dålig på att uppdatera så får jag väl lov att berätta lite om vad jag har haft för mig de två senaste veckorna.

Juldagen
Gick till IL på förfest. Mycket trevligt mer prat och ölspel (eller drickspel iaf) Jag var inte med så mycket på drickspel iofs, det roar mig inte särskilt mycket. Jag kan dricka utan spel, om jag vill. Blev lite dans också. Måste ju alltid bugga, fast jag inte har någon aning om hur man för.
När klockan slog ? (kommer inte ihåg) gick vi ner till Medborgarhuset. Där minglade man så klart runt med alla människor man kände eller var bekant med. Umgicks inte så mycket med dem jag gick dit med, minglade nog runt lite för mycket där ett tag. Är iofs ganska säker på att de klarade sig utan mig.

Annandag jul
Firade jul med far, bror och LN. Mysigt så att. Fick en fin, stor väska som är bra med tanke på alla mina förflyttningar. Perfekt Enköpingsväska.

27:e december
MellandagsF.Y.L.L.A. Gamla klasskamrater hade dragit ihop fest på vattenverket, det var man ju tvungen att gå på. Jag och LB hade inte så stor koll på var exakt vattenverket låg, så vi gick en konstig skogsväg som inte var upplyst. Inte så lyckat, men till slut kom vi fram iaf. Väl där hade jag trevligt och blev förfärad över att klasskamraternas småsyskon hade blivit så stora. När jag var yngre var de flera år yngre än mig, nu skilde det bara ett par år. Är det inte skumt, så säg?

29:e december
Schnygging kom till mig, waha!

31:e december
Nyårsafton alltså. Gick upp hyfsat tidigt för att fixa ordning mig i håret. Fram med nya locktången och massor med hårnålar. Blev ganska nöjd med resultatet.
Vid 14-tiden blev jag och C hämtade av min bror och vi åkte till lokalen där balen skulle vara. Vi hjälpte till att laga lite mat m.m. Det blev inte pjåkigt alls.
Vid 18-tiden kom gästerna (eller ja, vi var ju också gäster) Alla var så fina! Vi åt mat, drack kaffe, minglade, skålade in 12-slaget. Några hade med sig raketer, men det klart coolaste var ballongerna (vet inte alls vad de kallas) som man eldar och så flyger de iväg över himlen. De blåste lite för mycket så det var svårt att få fyr, men fint blev det.

Jag tycker att jag har sammanfattat ganska bra :)

Kommentarer
Postat av: Maria

Du har precis löst ett mysterium för mig. Vi undrade över något lysande som flög iväg över himlen på nyår men det måste ju ha varit sådana där "ballonger" som du beskriver.

2009-01-08 @ 16:25:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0