Imperfekt, presens och futurum.

Den här snodde jag från kusin.

Idag..

...för 15 år sedan...

  • Fick jag fick inte gå hem till JE som bara bodde några hus ifrån mig.
  • Var jag 6 år och gick jag i förskola på "Lotten". Där trivdes jag bäst i dockvrån, surprise surprise.
  • Var jag jätterädd för att sova över hos någon förutom farmor och farfar. Jag skulle sova över hos min bästa kompis. Hon somnade med en gång medan jag lyssnade på flera kassettband med sagor på. Till slut så insåg familjen att det inte var någon idé och jag gick hem.
...för 10 år sedan...

  • Hade jag en "Absolute music"-cd som jag lyssnade på dag ut och dag in.
  • Gick jag i mellanstadiet. Jag kommer aldrig att glömma när hela klassen fick se en tecknad film om sex. Det var lärarens sätt att få vissa elever att sluta vara så snuskiga. Det funkade inte. Jag var en av de "snälla" dock
  • Frågade jag chans och fick ja för första gången. Haha. Eller det var nog inte ens jag som frågade. Om det ändå vore så problemfritt nu, hihi.
...för fem år sedan...
  • Gick jag ur nian. Jag tyckte inte om min högstadietid, så det var wunderbar
  • Började jag läsa samhällsprogrammet på Herrgårdsgymnasiet. Jag kommer ihåg min klädstel första dagen, hemsk! En stickad tröja i alla möjliga färger och gula byxor.
  • Tog jag sånglektioner och var med i en kör där jag inte passade in. De som var med var flera år yngre än mig och självklart var de jättegulliga, men deras låtsmak var väl inte riktigt som min. Jag blev erbjuden att agera som "hjälplärare", men jag hade en känsla av att inte så mycket skulle förändras.
...för tre år sedan...
  • Gick jag i tvåan på gymnasiet. Från att ha varit en klass med 10 personer så blev det en klass med mer än dubbelt så många.
  • Var jag arg på min mattelärare för att han sa att matte b skulle vara enklare för mig än vad matte a hade varit. Pyttsan!
  • Läste jag körkortsteori och började ta körlektioner. Det gick ju väldigt bra med det .. hm..
..för ett år sedan..
  • Hade jag 20-årskals med 60-talstema
  • Läste jag Big bang (naturvetenskaplig kurs) och jag blev inte klok på den.
  • Var käraste Sophie och hälsade på i Karlstad
.. för fyra månader sedan...
  • Var jag på Lisebers julmarknad med bror och LN
  • Var jag en "mästare" på att veta vilket evangelium i bibeln som var skrivet av vem
  • Dansade jag afrikansk dans på en uppvisning. I was terrible
...igår...
  • Var jag hemma och var sjuk
  • Tllbringade jag den mesta av tiden i "mitt rum" (hos mor)
  • Lekte jag tant genom att titta på "Så ska det låta" samtidigt som jag löste korsord.
...idag...
  • Kollat på en massa tv-program
  • Har jag grattat VS & JN som båda fyller år idag.
  • Stört mig på att jag varit sjuk istället för att umgås med tre sköna typer
...imorrn....
  • Ska jag gymma om jag är frisk (inte jättestor chans)
  • Ska jag hem till VS för att fira hennes födelsedag
  • Ska jag möta upp min handledare som ska ge mig niornas prov som jag ska rätta.

Kommentarer
Postat av: Helen

fint skrivet gumman! Puss

2008-04-13 @ 11:51:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0