Onsdag 30 april

Nu ligger jag några dagar efter så jag tänkte att jag skulle berätta vad jag har haft för mig på sistone.

Lördag
Jag och VS var på I2-martén och självklart kunde jag inte låta bli att köpa lite grejer. Jag köpte ett par solglasögon, en dvd (The number 23), ett par silverörhängen och marténsgodis. Inte fy skam ändå.
     Sen gick vi till Konsum för att jag skulle handla lite mat. Så tänkte vi att vi lika gärna kunde ta en buss hem, eftersom jag bar på varor. Det skulle ta 20 minuter innan bussen gick, så vi gick till en annan del av torget och kollade på två dansuppvisningar. När vi hade sett dem så gick vi tillbaka till busshållplatsen. Då stod bussen inte med på den elektriska tavlan längre. Det tyckte vi var mycket mysko eftersom det knappast kunde ha gått 20 minuter. Vi väntade en stund för att se om det trots allt skulle dyka upp en buss inom det närmaste, men det gjorde det inte så vi gick hem istället. All väntan gjorde att vi iaf ,mötte en Julia som hade snygga skor.
     På kvällen var det meningen att jag och MB skulle gå på Mange Schmidt, men det visade sig att ingen av oss hade någon större lust med det. Istället gick vi och åt på "Amigo" Supertrevligt ställe med god mat och överkomliga priser. Jag åt bakad potatis med vegetarisk röra. Efter måltiden gick vi till Nöjesfabriken för ovanlighetens skull. Ingen av oss har varit särskilt förtjust i det på sistone, men nu var ju faktiskt musiken bra för en gångs skull. Det dans och nya bekantskaper. Så trevligt så.

Söndag
Jag hade sovit över hos MB, så jag började dagen med att ta bussen hem till mig. Väl hemma plockade jag i lägenheten och läste lite kurslitteratur. Vid 13-tiden gick jag och mötte upp Christopher. Det var intressant att höra om vad han har varit med om under sin resa. Vi åt lunch på Kebabhouse och det var mums!
   På eftermiddagen var det meningen att jag skulle till IKEA, men det blev inställt kan man säga. Så på kvällen gick jag över till VS och så kollade vi på The number 23. Jag är vanligtvis inte så förtjust i thriller, men jag gillade denna. Jag är svag för filmer/böcker som innehåller underliga sammanhang.

Måndag
    Då var det dags för universitetet igen. På kvällen tog jag och MB en promenad till Mariebergsskogen. Det är så härligt att sitta vid vattnet när det är fint väder.

Tisdag
Universitetet.. och sen läsa läsa läsa ute i det vackra vädret.

Idag
Idag var jag populär på morgonen innan klockan åtta. Vid halvåtta fick jag sms från DE som undrade om jag var vaken och det var ju jag. Så då ringde hon och pratade en stund. Ungefär en kvart senare så fick jag ett liknande sms av MB så jag ringde upp henne. Det var nog första gången jag haft samtal om "ingenting" på morgonen. Med "ingenting" menar jag sådant som inte är brådskande.
   10.15 hade jag seminarium på universitetet. Diskussionen handlade främst om djuretik, om människor har ett högre värde och i så fall varför eller varför inte. Det var intressant!
  Nu har jag packat ihop lite (läs:mycket) grejer och ska snart åka till Säfflet. Jag är nämligen bjuden på grillkalejs hos NT. Trevligt värre


Så där ja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0