Hjärnstorm

Nu var jag hemkommen till mor igen, där det är stopp i avloppet för andra gången på bara några veckor. Stackars dem :(
Det var trevligt hemma hos bror och LN. Fick dricka maltesiskt (stavning?) kaffe, vilket smakade annorlunda än kaffet jag är van vid. Tror bror sa att det var mynta i. Gott var det, även om jag gillar det "gamla hederliga" mer. Efter att kaffet var uppdrucket så spelade vi Brainstorm. Ett roligt spel som går ut på att man ska komma på ord på olika bokstäver. Man får ett ämne, till exempel bilmärken, och sedan ska man plocka bort bokstäver allt eftersom man kommer på bilmärken som börjar på den bokstaven; till exempel så får man ta bort ett S när man säger Saab. Den som inte har några bokstäver kvar har vunnit. Finurligt va? Jag älskar spel som har med ord att göra. En liten ordnörd kan man nog kanske säga att jag är.

Fick även presenter när jag var där. Jag är för snål för att köpa ny mobiltelefon, så jag fick en telefon som de inte använde. Schysst! Hade en telefon som var av modell jättegammal (i teknikens värld) som var praktiskt på det viset att man kunde använda den som vapen om man skulle vilja det. Eftersom jag inte är så våldsam (inte alls) så har jag en nu en liten telefon, som jag med säkerhet snart kommer att lägga bort nånstans. Det var lättare att hitta den gamla.

Hm hm. Nu ska jag försöka få tag på min far så att jag kan åka dit en stund innan jag beger mig till Karlstaden igen.

Lev väl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0