Lilla julafton

  Idag har det varit en fin dag. Jag pallrade mig upp vid 10-tiden. Gick ut i köket och tog mig ett par knäckebröd och vandrade sedan in i vardagsrummet (där jag sover) igen och kikade på ett par komediserieavsnitt. Vid 11-tiden begav jag mig ut på promenad. Jag hade tidigare försökt att få tag på JE, utan resultat. När jag hade gått en bit så ringde hon och jag frågade om hon ville hänga på, så jag fick gå tillbaka en bit och möta upp henne. Det var det absolut värt. Det var härligt väder och vi gick vår vanliga runda och pratade om  hur mycket som helst.
  Väl hemma igen (ca 12.30) var det dags för dusch och vid 13.15 hämtade vi upp bror och åkte till V-bro för att fira lilla julafton. Det var konstigt att komma in och inte gå direkt fram till gammelmormor där hon brukade sitta på sin stol i hörnet. Hon sträckte alltid fram handen, men hon fick alltid en kram. Det är en sån där trygg rutin som alla behöver då och då. Jag antar att det kommer att dyka upp flera sådana tillfällen då hon egentligen borde vara där, närmast på julafton.
  Det blev mycket god mat, som vanligt. Efter middagen åkte vi till kyrkogården för att tända ljus för gammelmormor. Så fint, så fint. Jag tycker om kyrkogårdar, hur hemskt det än kan låta. Fast jag har inget hemskt motiv. Det är fint med alla ljus och blommor och det är ett fint sätt att hedra de som har dött. De enda gångerna jag blir illa till mods är när jag ser gravstenar på en grav till någon som har dött i en alldeles för tidig ålder.
   När vi tänt ljust och hört lite historier om folk som blivit begravda där, åkte vi tillbaka till huset. Då var det dags för fika, som att vi redan inte var mätta. Jag åt good glasstårta, sen fick det räcka . Vill ju inte explodera innan nyår iaf. Sen kan jag explodera ett litet tag, innan det blir dags för Beach 2009 ;)
   Nästa punkt på schemat var julklappsutdelningen. Inte samma pirr som när jag var yngre, men ändå speciellt. Jag fick:

- En brödrost (mjuuuums! Eller brödrosten är väl inte så god, men det man kan skapa med den blir ju myms)
- En pyjamas (som jag sitter och gosar i nu. Görsöt med härtan på)
- Choklad (faarligt!)
- Studentdrinkboken (kan nog vara, om möjligt, ännu farligare)
- Kroppsskrubb
- En komihåg-grej (verkar som kusinen känner mig ganska väl ;) )
- Pengar, från gammelmormor genom farmor. <3

Fina grejor!
Nu sitter jag, som sagt, här i min fina pyjamas. Populärmusik från Vittula rullar på tv:n. I like it!


Kommentarer
Postat av: Johanna

svar: men gud, är det redan nio år sedan? vad tiden går undan...... Den är supersöt :)

2008-12-22 @ 08:33:38
URL: http://jowhanas.blogg.se/
Postat av: Johanna

svar: men gud, är det redan nio år sedan? vad tiden går undan...... Den är supersöt :)

2008-12-22 @ 08:33:38
URL: http://jowhanas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0