Min julafton

Jag vaknade upp vid niotiden, i mammas bäddsoffa. Jag gick ut ur rummet och in till mamma. Då visade det sig att stackaren har blivit sjuk lagom till julafton. Så typiskt. För att jag inte skulle bli smittad så fick jag åka hem till pappa tidigare än vad som var tänkt. Innan jag åkte så öppnade vi julklappar. Jag gav mamma en mp3/4-spelare och hennes man en flaska whisky. Av dem fick jag:
- En micro
- En locktång, 8-in-1, very cool.
- Lakan
-Presentkort på Lindex

Behöver jag säga att jag är bortskämd? Nej, jag tänkte väl det.
Efter paketöppningen så hämtade min far mig. Jag åt några vitpepparkorn, eftersom det tydligen ska vara bra för att slippa magsjuka. Än så länge känner jag mig frisk *peppa peppa, ta i trä*
  Vid 12-tiden åt vi julmat jag och paps. Jag åt quornfiléer, sojakorv, quornbullar, potatis och min favorit: rödkål. Efter maten fick jag mig en cykeltur eftersom jag fick åka iväg och mata bror och LN's katter.På hemvägen köpte jag med en cigarr till pappa och trisslotter till honom, farmor och farfar.
  Vid 15-tiden kom senast nämnda personer och vi tittade så klart på Kalle Anka. Fikat fick helt klart godkänt. Efter Kalle blev det julklappsöppning samtidigt som vi tittade på "Kan du vissa Johanna". Den filmen är så charmig!  Klapparna denna gången var:
- En dvd-spelare
- Glasblåsrens barn (dvd)
- USB-minne
- Choklad
- En morgonrock
Ja, bortskämd var det ja.
  Pappa fick en bok i serienHistorien om Sverige av Herman Lindqvist och så klart de lotter jag hade köpt. Farmor och farfar fick julklappar på lilla julafton, så igår fick de trisslotterna. Jag hade visst fördelat dem lite dåligt, då pappa vann på två lotter och farmor och farfar inte på någon.
  Vid 18.30 var det dags för gröten och det var skönt och lent för magen efter all mat och fika. Vid 19.00 så var det dags för det bästa på tv på julafton: Karl- Bertil Johnssons julafton. Efter att vi hade sett på det så åkte farmor och farfar hem.
  Kvällen spenderade jag med lite mer tv, leka lite med locktången m.m. Det var en fin dag, även om det var ett par missöden. Idag är det juldagen och det betyder hemvändarfestligheter i form av Rydell & Quick på medborgarhuset ;) Innan dess blir det fest hos IL. Ska bli kul att träffa många Säfflisar ikväll :)

Kommentarer
Postat av: mathilda

tack :)

joo klart de går att äta! :D

2008-12-25 @ 12:54:17
URL: http://luxueuse.blogg.se/
Postat av: Melody

hur är det med dig då :D?

2008-12-25 @ 14:39:26
URL: http://melodyohlsson.blogg.se/
Postat av: Sophie

Vad mysigt det later! :)

Och fina julklappar! ;)

ta hand om dig och god jul!

kram

2008-12-25 @ 22:23:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0