Helgen som varit och fortfarande är

Lördag
  Hade som sagt omtenta. Jag var i god tid den här gången, till skillnad från förra gången när jag kom precis i tid. Jag var faktiskt där 40 minuter innan. Laddade lite och så. Vid nio var det tentadags. Jag hade hoppats att det skulle vara i stort sett som förra tentan. De två frågorna visste jag skulle komma, eftersom att vi fått instruktioner om det tidigare. Sedan var det annorlunda frågor än förra gången och de var svårare. Förra gången hade vi fyra alternativ till århundranden att skriva om på en fråga, nu var det två. Självklart så var det två århundranden som jag inte riktigt hade koll på. Jag skrev en del saker jag kom på, men jag har ingen aning om jag var på rätt århundrande, men men. Den sista frågan jag svarade på var vad som hände med Kina på 1400-talet. Olyckligt nog så råkade jag blanda in Opiumkriget i det där och det var ju inte alls rätt århundrande, det var ungefär 400 år senare. Hoppas att läraren uppfattade det som att jag menade att det kunde ha varit en konsekvens av det som hände på 1400-talet, men riktigt sådan tur ska jag väl inte ha. Kan det bli tredje gången gillt, månne?
   Jag lämnade in tentan och tog bussen hem. Väl hemma åt jag och försökte vila, men det verkar vara omöjligt nu för tiden. Sedan bar det av för att repa. Dessvärre så kunde vi inte komma in i vår replokal, då de verkade ha bommat igen över helgen. Så vi gick runt till lite olika ställen för att se om det fanns någonstans vi kunde vara. Vi skulle bara öva sång och ukelele så vi behövde inte stort utrymme. Vi försökte med biblioteket, olika caféer och till och med Domkyrkan, men ingen framgång där. Till slut fick vi åka hem till en i bandet och repa där och det var ju inte dumt det heller. Kändes bra med stämmor och så där. Behövde den framgången efter tentan, tror jag.
   Efter repet försökte jag mig på det där med att vila igen, men det var lönlöst. Åt lite och piffade till mig för fest. Vandrade bort till TJ i blåsten. Var en riktigt rolig kväll, men nya bekantskaper. Blev dock ett litet missförstånd när vi skulle ut. Jag och tre stycken andra fick skjuts och jag trodde att det bar av mot Nöjesfabriken, dit två andra kompisar hade gått. Men nej, skjutsen gick till Blue Moon dit jag inte kommer in på lördagar eftersom jag är 21 och det är 23-årsgräns där. Så vi skulle gå till Nöjes hade vi tänkt. Först så tappade en snubbe bort sina pengar, så han gick in i bilen igen. En snubbe var hungrig så han ville hellre äta än att gå till Nöjes, så då var vi bara två kvar. Det funkade det också och till slut kom vi Nöjes där vi mötte JE & TJ. Mycket dans blev det, as usual. Strax före stängningsdags gick vi hem och jag fick följe med en av de nya bekantskaperna eftersom han också bor på Orrholmen. Gott att man har börjat träffa folk som bor i samma område. Från början var jag så ensam här ;P


Söndag
   Idag var jag riiktigt seg när jag vaknade, men det gick över rätt snabbt bara jag fått i mig lite vatten. Inte så bra att blanda så med alkoholdryckerna. Vid 11-tiden ringde far och frågade om jag skulle med till Willys och handla. Så fick det bli. Vid 12 dök han upp och då tog vi även med oss Jenny för storhandlande. Jag kände mig väldigt vuxen när jag gick runt med kundvagnen. Nu har jag mat så att det räcker ett tag iaf. Det var längesedan jag handlade så mycket på en gång.
  Vi käkade på MAX och jag måste säga att deras vegetariska burgare är den godaste jag ätit, förutom dem som jag gör själv vill säga. Jag rekommenderar Greenburger (tror jag den hette?)
  Nu i eftermiddag/kväll har jag mest städat och skrivit lite på en källkritiksuppgift. Hade tänkt göra färdigt den idag, men jag är faktiskt lite för seg i huvudet.I morgon blir det en högre växel dock. Fixa färdigt uppgiften och börja på omtentan. Sen ska det hinnas med gym och träffa MB också.

Pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0