Jenna Jameson med Neil Strauss - Att älska som en porrstjärna

Liksom många andra tjejer i bloggvärlden (som jag har uppfattat det) har jag läst denna bok. Jag läste "Spelet" av Neil Strauss för ett par år sen och jag gillar hur Strauss skriver. Att älska som en porrstjärna gjorde mig inte besviken heller. Jag tycker om att läsa om folk vars liv skiljer sig mycket från mitt. Jag hade väldigt svårt att lägga ifrån mig denna bok.
   Det var intressant att följa Jamesons liv som strippa, utvikningsmodell och porrstjärna. Jag har fått en annan syn på alla dessa yrken. Det är både värre och bättre än vad jag trodde.Så klart så går det inte att dra alla över en kam, det vore ju inte riktigt rätt. Jag har åtminstone lärt mig att det inte behöver betyda kvinnoförnedring att hålla på med porr. Vissa tycker väl att jag är dum i huvudet nu, men så får det väl vara då. Jag skulle ALDRIG uppmuntra någon till att gå in i den branschen eftersom det finns många risker med det, men jag skulle heller aldrig göra ett likamedtecken mellan porr och kvinnoförnedring. Det är ju förnedrande att säga att en kvinna inte kan stå för sina egna beslut, som jag hoppas att många kvinnor inom den branschen gör. Sen så förstår jag inte hur porr kan vara underhållande, men det är ju min personliga åsikt. Jag hoppas för allt i världen att jag inte blir missförstådd nu. Det skulle vara typiskt mig att skriva något där jag har tänkt längre än vad jag skrivit.
  Boken ja, jag rekommenderar att du läser den om du inte är allt för känslig för vulgärt språk. Det är bra story om en människa med ett händelserikt liv och det är en fenomenal författare som har skrivit den. Det blir aldrig tråkigt då boken är blandad med berättande text, dagboksanteckningar, seriestrippar, "budord" och bilder. Go Strauss! (Jag har för övrigt börjat läsa biografin om Mötley Crüe, The dirt,  även den skriven av Strauss)




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0