Egentligen så bryr jag mig inte ... meeeen.. ;)

   Som jag skrev några inlägg under så kände jag mig lite provocerad i lördags. Egentligen fanns det ingen anledning till mig att känna mig provocerad, då det egentligen inte hade någon grund. Men jag gjorde det, även om inte de fick se att jag var provocerad. Det var CH och tonfiskbaguetten som fick känna av mitt desperata utbrott. Har man känt sig ful och oattraktiv ett tag så är det inte kul att höra att man är äcklig, även fast det inte hade någon grund eftersom det bara var för att de hade bråttom in på toan på BK. För det var inte mer än så, men med alla de känslor av otillräcklighet kring mitt yttre och efter några glas vin så blåste jag själv upp det till större proportioner.
   Å andra sidan, så förstår jag inte vad de hade för anledning till att kläcka en sådan sak? I min mening är det bara oerhört korkat och totalt onödigt. Anledningen till att jag tar upp det är det för att det ofta finns tjejer som bara kan kläcka sådana saker utan att egentligen ha någon grund i det. Jag antar att det ofta har grunden i någon dålig självkänsla och att de vill visa för kompisgänget att "Jag kan minsann trycka ner andra om jag vill". Jag har aldrig riktigt förstått det beteendet, men OK. Det är väl inte nytt för någon att det finns  många tjejer som trycker ner varandra och det är inte heller något nytt att det har med dåligt självförtroende och självkänsla att göra. Jag kan ha lite förståelse för att en tonåring beter sig på det sättet, men är man över 20 så är det bara patetiskt. 
   Jag kan tycka synd om människor som inte förstår hur man är "cool". En cool person är en person som kan hålla sig på ytan utan att trycka ner andra. En cool person är en så dan som är avslappnad och vågar bjuda på sig själv. Det känns mest bajsnödigt med personer som inte riktigt har fattat vad det innebär att vara ödmjuka och inte har någon självdistans. Skärpning! (Jag kände mig lite gammal och läraraktig när jag beskrev vad "cool" är.. men jag bjuder på den)



 

Kommentarer
Postat av: Sophie

Bra sagt gumman! Jag haller med! Du har alltid sadana smarta asikter.

(Dumma tjejer som provocerade, du är världens finaste, det vet du!)

kramar

2008-10-14 @ 13:58:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0