Va, va, va?

Jag är virrighet personifierad. Idag har jag lyckats med följande:

  • Tappade bort min lilla väska där jag har Visa-kort, ID-kort m.m. Letade som en galning efter den. Jag misstänkte att jag hade glömt den på bussen, för det är typiskt mig. Plötsligt fick jag för mig att jag skulle kolla om den låg i min träningsväska. Ja men självklart låg den där. Till historien hör att jag packat träningsväskan kanske en kvart innan.
  • Tappade bort skåpnyckeln på gymmet. Jag skulle gå in i duschen och jag tänkte att den här gången skulle jag minsann inte glömma nyckeln på bänken som jag gjorde häromdagen. Vad är vitsen att ha en nyckel till skåpet om man ändå inte tar med sig den? Så jag tog med mig nyckeln in i duschen. När jag gick tillbaka till omklädingsrummet hade jag med mig min duschcreme och min handduk, men inte nyckeln. Jag gick tillbaka och kollade så att jag inte hade glömt den på min handdukskrok. Där var den inte. Så jag gick tillbaka till omklädesrummet och tittade på bänken för säkerhets skull, men där var den inte heller. Jag började bli lite stressad av situationen. Jag plockade ur träningsväskan men inte fanns det någon nyckel där heller. Jag kollade till och med i träningskorna. Jag tänkte att jag skulle behöva ta på mig mina svettiga träningskläder och gå till receptionen och berätta om läget. Dåå kom jag på att jag kanske skulle kolla i duschen. Mycket riktigt, där låg nyckeln i "tvålskålen"
  • Jag höll på att glömma att gå av bussen. Jag satt i kanske 15 sekunder på hållplatsen och tittade på en dam som gick mycket långsamt ut, eftersom hon gick på kryckor. När hon hade gått av så kom jag på att jag också bodde där.
Alltså alla de här sakerna är så typiska mig, men kanske inte så många grejer på en dag. Jag frågade CH om det var lagligt att vara så här tankspridd. Han sa att jag antagligen kommer att hamna i fängelse, men han lovar att hälsa på och skaffa den bästa advokat man kan få för studiemedlet. Tack, fining!



PS: Är jag inte duktig på att skriva om ingenting? ;)


Kommentarer
Postat av: Sophie

Du är sa gullig!:)

2008-10-07 @ 10:11:45
Postat av: Maria Slangs

Jag har också sådana där dagar, just nu känns det som en sådan dag fast jag tror inte att jag glömt så mycket saker idag. Men det är något jag inte kan komma på...

2008-10-07 @ 19:57:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0