I nya möten

    Min kära vän Sophie har skrivit ett fint inlägg om att vara blyg. Just det är ett ämne som ligger varmt om hjärtat, eftersom jag själv kan vara blyg, beroende på situation. Jag tror att det har blivit något bättre nu än vad det var förr, men det är fortfarande någonting som ibland kan vara ett hinder för mig. Ibland blir jag så trött på mig själv på grund av detta, eftersom jag bara göra det jobbigare för mig själv. Då bestämmer jag för att göra någonting åt det och det gör jag genom vissa mantran:

De är "bara" människor.

Om de skulle tycka illa om mig så är det deras problem, inte mitt. Jag är ingen dålig person.

Om de inte tycker om mig så kanske vi helt enkelt är för olika

Jag behöver inte umgås med de här människorna dygnet runt

    Visst kan det kännas som ganska konstiga tankar, men det är ett sätt för mig att ibland lossa spärren och speak my mind. Det kan kännas lite som att gå in i en roll, men det gör mig ingenting.  Det är inte många människor som inte går in i någon slags roll när de möter nya människor. Det är ju då man har chansen att visa sitt "bästa jag".
    Jag tror att det är viktigt att träna på det här, om man vill komma över blygheten. Till slut kanske man inte behöver några mantran längre utan man kan vara social ändå.Dit har jag inte kommit än, men när den dagen kommer så ska jag berätta mer ;)
   Sedan ska jag väl säga att dessa mantran inte ALLTID fungerar, men det är definitivt värt att försöka, om man nu vill det. Vissa kanske är nöjda med att vara blyga och ser det inte som något hinder.

Kommentarer
Postat av: Naildesign

Jag var också riktigt blyg en gång i tiden, men efter att jag började tänka ungefär sådär som du skrev, så blev det grymt mycket bättre och nu är jag långt ifrån blyg ;)



svar på din kommentar: Jag är övertygad om att du också kommer kunna måla snyggt på naglarna, det gäller bara att öva och ha något att stödja handen mot så man inte skakar (för tro mig, jag är inte så jättestadig jag heller :P). Det finns dessutom en anledning till att jag oftast bara visar vänsterhanden på bilderna... Högerhanden ser oftast ut som skit :P

2009-08-28 @ 09:22:04
URL: http://naildesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0