Ukuleledag

Det känns som att det är meningen att man i sin blogg ska skriva om saker som man aldrig varit med om förut, och en sådan sak hände mig igår. Jag och bandet (Facit) var i Mellerud och uppträdde på en ukuleledagen där. Sångaren (och han som skrivit alla låtar) spelar ukulele, så vi platsade ju där på det viset. Sen vet jag inte om jag som person platsade där, om man nu kan säga så.
   Vid 14-tiden blev jag upphämtad av E och H, sen hämtade vi en medlem till. Vi är fem stycken i bandet. men M var redan i Mellerud eftersom han hade hand om workshops på ukuleledagen. Vi var framme vid 16-tiden. Då spankulerade vi runt på Kulturbruket, som var större än jag hade föreställt mig.
   Som tack för att vi skulle spela fick vi gratis Thai-mat. Konstigt nog så är jag inte så förtjust i Thai-mat (verkar vara den enda i min generation?), men det gick ju ner. Det var ju trots allt gratis.
   Vid 19 var det dags att börja uppträda. Det var ju roligt som alltid att stå på scen. Det var nära att jag och andra körsångaren (H)  bara skulle hinna sjunga sista refrängen i en låt, men som tur var så tog sig M tid att fortsätta spela. Vi gick nämligen upp efter alla andra, då vi inte skulle vara med i de första låtarna. Trummisen sa till M att vi inte fick spela mer eftersom vår halvtimme redan hade gått, men det hörde inte han så vi fortsatte. Det var bra, eftersom det hade känts lite onödigt annars.
Så, nu har man deltagit på ukuleledag och sett Mellerud centrum, två nya saker att stryka från "Att-göra-listan"
Kände att det blev ett lite rörigt inlägg idag, men ni får stå ut.

Kommentarer
Postat av: sophie

jag maste komma till ett uppträdande av dig nagon gang!

ps : jag är inte heller förtjust i thai -mat. Sa don't worry, vi är tva ;)

kramar sötnos!

2009-02-08 @ 18:52:02
Postat av: Veronica

Hej! passar på å kollar igenom din blogg, fick ditt meddelande angående lösenordet etc. Va roligt att det gick så bra för er på Mellerud (och även Thai-maten)! Vad är Ukule föresten?

2009-02-23 @ 21:33:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0