Positiv överraskning

   För en halvtimme sedan ringde min far till mig. Var rädd att någonting hade hänt, eftersom han vanligtvis ringer på kvällen. Men som tur var så var det inte fallet. Han hade rensat ur skåp och hittat två kuvert som det stod "Grattis Jessica på 21-årsdagen". Det ena var från gammelmormor och det andra var från farmor och farfar. Pappa tänkte slänga kuverten, eftersom de kändes tomma, men han tittade i kuvereten för säkerhets skull. I kuverten låg det sammanlagt 1000 kronor!
  Se, det är inte alltid dåligt att vara glömsk. Man kan "tjäna" pengar på det. Skulle iofs kanske ha behövt de pengarna i början av sommaren när jag var pank, men just nu gör det mig ingenting med extrapengar.


Kommentarer
Postat av: Emmelie

Inte helt fel att hitta pengar, och det var ju inte direkt lite pengar heller!!

2009-01-06 @ 19:13:11
URL: http://pingvinens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0