Vegogryta

Mitt nyårslöfte är att jag ska laga 52 saker som jag inte har lagat än. Jag är uppe i ... två. Nu ska jag ju bo hemma i Säffle i några veckor så det kommer nog bli dåligt med matlagningen då.
Idag gjorde jag i alla fall vegogryta. Den kanske inte ser så aptitlig ut, men jag måste säga att det faktiskt var gott.



Vegogryta
Recept hämtat från Tasteline

Ingredienser för fyra portioner
1 tsk  senap
1 msk  tomatpuré
200 gram  konserverade kidneybönor
200 gram  vita bönor, kokta
1 burk(ar)  krossade tomater med basilika/oregano
300 gram  quorn
2 tsk  olja
1 st  vitlöksklyftor, pressade (jag skippade det)
2 st  gul lök(ar)

Så här gör du:

1. Skala och hacka löken. Fräs den med vitlöken i oljan i en stekpanna eller gryta på ganska svag värme.

2. Lägg i grytbitar av quorn och låt dem brynas.

3.  Häll i tomaterna och tillsätt de avrunna bönorna. Blanda om och rör i tomatpuré, senap, salt och peppar. Låt allt koka på svag värme under lock ca 20 min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0