Analys

Idag har jag varit hyfsat aktiv. Började dagen med att skriva min VFU-uppgift samt tvätta. Sen for jag iväg till universitetet och köpte ett kompendium. Efter det var det dags för gymmet igen. Fjärde dagen i rad nu.. jag ska snart vila ;)
  Nu sitter jag och analyserar olika slags prov. Det är ganska intressant faktiskt. Det går att vara mycket mer kreativ än vad de flesta lärare är. Ett prov gick ut på att eleven skulle skriva en intervju med hjälp av faktat denne hade läst. Det borde vara ett väldigt bra sätt att testa kunskap på. Det mesta jag lärde mig under högstadiet var faktakunskaper som varade tills efter provet var skrivet. Jag kan inte komma på något verktyg som jag kunnat använda mig av senare, förutom att vi lärde oss att skriva riktiga uppsatser i nian (eller kanske tidigare än så, jag minns inte). 
  Jag anser defintivt att det krävs mycket kreativitet från lärares sida för att inte få eleverna att bli uttråkade. Det är ju hur trist som helst att göra samma sak dag ut och dag in, det tycker väl vem som helst?

Nu nu nu... ska jag diska och sånt.

Kommentarer
Postat av: sophie

Vad duktig du är som tränar sa mycket!

Jag haller med om vad du skriver! Det är trakigt utan kreativitet.. Jag är bara inte en sadan kreativ person sa jag hoppas att jag kan redigera originella prov! :)

Och sa tycker jag att det är kul att vi pluggar samma sak och att vi kan prata om det :)

kramar!

2008-10-07 @ 21:25:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0