VFU

Så var det dags för VFU (praktik) igen. Dock bara fyra dagar den här veckan. Anledning till att det är en så kort period är för att vi ska förbereda oss inför vårens VFU-period under våren som kommer att vara på sju veckor. Då ska jag hålla i ett avsnutt om första och andra världskriget. Jippi.....verkligen mitt favoritområde.. eller inte. Om jag får andra världskriget så kan jag iofs dra lite anekdoter om min mormor och morfar som bodde i Norge på den tiden då tyskarna kom in i landet. Min morfar var tydligen med i en motståndsrörelse. Jag råkar tycka att det är coolt.
   Det är iaf kul att vara tillbaka på skolan igen. Jag har ju bytt skola och handledare nästan varje VFU-period, så det var gött att komma tillbaka till A som var min handledare under den långa VFU-perioden jag hade i våras. Jag tycker att det känns bra att det finns en person som ser att jag förhoppningsvis utvecklas. När jag har bytt handledare förut så har det blivit som att börja om från början varje gång. Kanske inte helt och hållet, men det är ju svårt för en ny handledare att veta hur mycket denne kan "kräva" av mig. Vad dock nära att jag skulle få en annan handledare den här perioden  iaf, fast på samma skola. En ny rektor utan koll på läget ordnade en annan handledare åt mig. Som tur var så ordnades det upp, även om det var virrvarr ett tag. Först igår kväll fick jag reda på att jag skulle ha min "gamla" handledare.
  OMG, nu höjdes ljudet på tv:n av sig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0